Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

regulacja zbieżności tyłu- O II

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • regulacja zbieżności tyłu- O II

    Ściągasz zaślepkę zw śruby, odkręcasz śrubę i ściągaczem ściągasz całe ramię i przestawiasz na wieloklinie o tyle ile potrzeba i zakładasz dokręcasz i śmigasz
    Grzegorz

  • #2
    regulacja zbieżności tyłu- O II

    witam
    poszukałem tu i tam ale...
    mam problem z pływającym tyłem auta- tak jakby był zapakowany bagażnik i chociaż jest pusty objawy podobne- opony nie wykazują ząbkowania - od zakupu nie robiłem zbieżności całego auta
    Czy ktoś z forumowiczów wie co to jest? po co jest? i czemu ma służyć?
    regulacja zbieżności tyłu za pomocą podkładki mimośrodowych pod śrubami mocującymi wahacze poprzeczne
    chodzi o tył w OII a podobno raz na rok w naszych warunkach drogowych powinna być zrobiona taka regulacja - dodam że mechanicy w ASO robili duże oczy więc sądzę że nie jest popularne zagadnienie /spotkałem się z tym w jakimś artykule ale tylko mimochodem/
    Dzięki za sugestie
    były: VW, Seat a jest Octavia 1,9 tdi /105 KM/

    Komentarz


    • #3
      johny111,

      Robiłeś przegląd zawieszenia? U mnie tak się działo jak poszły drązki reakcyjne (czy coś takiego) z tyłu. Trzeba było wymienić i ustawić zbierzność. Efektem tego było to, że opony tylne pościnało od środka.
      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez adaś
        johny111,

        Robiłeś przegląd zawieszenia? U mnie tak się działo jak poszły drązki reakcyjne (czy coś takiego) z tyłu. Trzeba było wymienić i ustawić zbierzność. Efektem tego było to, że opony tylne pościnało od środka.
        byłem u fachowca od zawieszenia - zielonka błoński i powiedział że to tylko problem z kołami i wyważeniem a nie zawieszeniem - oglądał od dołu i nic -stwierdził że zawieszenie jest ok
        a ja 2 razy koła zimowe wyważałem i nadal drgania powyżej 150 km/h
        były: VW, Seat a jest Octavia 1,9 tdi /105 KM/

        Komentarz


        • #5
          johny111, drążki kierownicze kierownicze lub górne wahacze (takie wygięte) trzymające koło w pionie trzeba dokładnie sprawdzić czy tuleje nie rozwulkanizowały się. Przy tylko patrzeniu tego nie wychwyci, trzeba wziąść brechę lub duży śrubokręt i podwadzać po kolei. A jak z ciśnieniem powietrza w kołach tylnych?? bo jak będzie za mało szczególnie na miękkich oponach to też będzie tak się dziać.
          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz


          • #6
            johny111, jedź do DGW na kontrolę zawieszenia i ustawienie geometrii.

            Komentarz


            • #7
              facet wlazł pod auto z brechą- podniósł hydraulicznie przód i tył i stwierdził co napisałem -- cisnienia nie sprawdzałem to fakt - i chyba poczekam na letnie komplety z alusami.
              nie mam okazji zamienić z kimś całych kół bo to chyba najlepiej pokazałoby czy koła czy zawieszenie
              były: VW, Seat a jest Octavia 1,9 tdi /105 KM/

              Komentarz


              • #8
                johny111, umów się jak hotrain, i zaoszczędziś czas
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz


                • #9
                  hotrain,
                  o co chodzi z tym DGW?
                  były: VW, Seat a jest Octavia 1,9 tdi /105 KM/

                  Komentarz


                  • #10
                    johny111, Forum - Octavia Club Polska
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez AdamB
                      Dzięki za info
                      były: VW, Seat a jest Octavia 1,9 tdi /105 KM/

                      Komentarz


                      • #12
                        Wymiana drążków skrętnych / wahaczy górnych

                        Witam,

                        Chciałem się podpiąć do tematu. Dzisiaj byłem w Skodzie na promocyjnym przeglądzie za 1zł. Nie przepadam za ASO, ale mówię za 1 zł to mnie stać, niech coś zrobią
                        Wykryli mi luzy na górnych wahaczach i trzeba je wymienić. Wycenili mi to na ok 650zł: oryginalne części + robocizna + zbieżność - rabat
                        Dużo, mało??? Ktoś ma doświadczenie? Robić w ASO, czy jechać z tym do pana Józka?

                        Dzięki

                        Komentarz


                        • #13
                          dykov, , jak na aso to chyba nie dużo
                          nie wiem ile te wahacze same kosztują

                          Komentarz


                          • #14
                            Też tak myślę, wahacze zamienniki na allegro ok 100zl/szt, ale pewnie oryginały 150/szt, czyli same części 300zl. Zbieżność ok 100 to już mamy 400zl. Reszta za robociznę, chyba się skuszę na ASO, niech im będzie.

                            Komentarz


                            • #15
                              dykov, ty sie upewnij czy rzeczywiście masz te wahacze do wymiany
                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                              Komentarz


                              • #16
                                piramida, to jest bardzo słuszna koncepcja, dałeś mi do myślenia :? . Podjadę do mojego pana Heńka i niech sprawdzi swoim okiem.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Kto chce to NORAUTO robi teraz sprwdzenie geometrii zawieszenia za 14.99zł. Pełny pomiar z wydrukiem. Jeśli coś będzie nie tak, i klient będzie chciał, koszt regulacji wynosi 70zł. za każdą oś.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Niedawno przerabiałem problem z pływającym samochodem:
                                    Forum - Octavia Club Polska mój temat.
                                    Koledzy sugerowali wymienić drążki skrętne mój mech również albo cały wahacz, ale postanowił wymienić wszystkie gumowe tuleje i okazało się że po ściągnięciu każda jest do wymiany i się już nie nadaje. Oczywiście po wszystkim miałem ustawianą całą geometrie i różnica po tym zabiegu zdziwiła nawet mechanika że samochód prowadzi się świetnie.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Żadna octavia I, II i III generacji nie ma drążków skrętnych.
                                      Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                      "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                      Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Właśnie wróciłem z przeglądu technicznego, z ciekawości poprosiłem diagnostę, żeby sprawdzić na szarpakach tylną oś. Nie stwierdził żadnych luzów na wahaczach... no comments. Jak powiedziałem, że ASO chciało mi wymieniać drążki to powiedział, że takie coś powinno być karalne.
                                        Omijajcie szerokim łukiem ASO w Katowicach na Kościuszki. Za przegląd za symboliczne 1 zł dostaniecie diagnozę wymiany tego i owego żeby sobie odbić straconą roboczogodzinę. Sam byłem zdziwiony jak gość mi wmawiał luzy na drążkach skoro auto prowadzi się bardzo pewnie przy dużych prędkościach i nie ma problemów z zarzucaniem tyłu. Poprzednim właścicielem tego auta była moja ciotka, która jeździła co rok do ASO i zostawiała tam grubą kasę. Jak patrzyłem na rachunki to się łapałem za głowę...

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          "pływający tył" miałem już przy 90kkm... przy lekkim aucie podczas zmiany pasa ruchu w lekkich koleinach była masakra...

                                          Odwiedziłem dwa ASO i byłem u dwóch prywatnych magików...
                                          W efekcie końcowym, mocno wqr... pojechałem do serwisu i pokazałem palcem które elementy tylnego zawieszenia mają mi wymienić (gumy dolnego i górnego el. wahacza poprzecznego padły).

                                          Od tamtej pory mam spokój i ... respekt w oczach mechaników
                                          ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            potwierdzam z tyłu do wymiany przy pływającym tyle są drązki skrętne (jedni to tak nazywają inni wahacze poprzeczne jak zwał tak zwał nr kat. 1K0501529F i 1K0501530C) u mnie sprawdzali "łychą" i nic nie stwierdzali, w końcu kupiłem same tuleje 1K0505543A 2 szt. i 1K0501541C 2 szt. i po wymianie tył nie pływa, przebieg przed wymiana to 68kkm. Teraz z przodu mam niewielki luz i nie wiem co obstawić bo jak zwykle mechanicy nic nie stwierdzili. Efekt jest tak jak jakby były wybite końcówki drążków kierowniczych tzn bardziej czuje na kierownicy nierówności i dodatkowo jak zjeżdżam z krawężnika tyłem to przy lekko skręconych kołach przednich jest takie lekkie "bujnięcie" przodu. Proszę o sugestie.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Terre, co dokładnie wymieniłeś w zawieszeniu i jaki koszt tej operacji?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                johny111, A co masz za opony :?: , chodzi mi o rozmiar i index prędkości
                                                Daniel

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Miałem wymieniane wszystkie tuleje w zawieszenie łącznie z jakimiś progowymi czy coś ponieważ z jednej strony miałem po poprzednim właścicielu źle założone. Dwie tuleje musiały zostać zamówione w ASO ponieważ w sklepach nie mieli. Koszt wyniósł mnie 1000 zł z robocizną.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X